Do roku 2016, ze 43 médií, které měly programy v jazycích národnostních menšin, a jejichž zakladatelé byli lokální samosprávy, téměř třetina (14 médií) v procesu privatizace přestala existovat. Zbylých 29 které privatizaci přežily existují až dodnes. Webová stránka „Komšijske novosti“ (www.komsijskenovosti.rs) zkoumala změný v těchto mediích po privatizaci.  Předmětem průzkumu bylo šest rozhlasových stanic – Novi radio Petrovac z Bačkého Petrovce, Radio Regije - Bačka Topola, Radio Bela Crkva, Radio Bačka z Baču, Radio Medvedja a Radio Subotica, tři informativní centra – Q média z Kuli, IC Odžaci a Sandžacka TV síť ze Tutinu, pět televizních stanic – TV Pirot, KCN TV Jagodina, TV Vranje, Novosadska TV a Nišská televize, dva týdenní časopisy – Nedeljne novine  - Bačka Palanka, Reč naroda - Požarevac a 13 médiálních domů  - RTV OK Kovačica, RTV Stara Pazova, RTV Novi Pazar, RTV Bujanovac, Radio televizija Preševo, RTV Trstenik, Kopernikus RTV Raška, Kopernikus RTV Šid, RTV Caribrod, Rado televizija Kruševac, RTV Pančevo, RTV Inđija a RTV Bor.  

V téměř půlce prozkoumaných medii, v 15, programy v jazycích národnostních menšin existují ve stejném rozsahu jako po privatizaci.  V pět (Radio Bačka, RTV Trstenik, RT Preševo, Kopernikus RTV Šid, TV Pirot) přišlo k omezení rozsahu programu.  Oproti tomu v týdeníku Reč naroda, Novosadský televizi a  KCN Raška rozsah programů v menšinových jazycích byl zvýšen. Ve třech medií programy v menšinových jazycích byli zrušeny. RTV Bor a Informační centrum Odžaci byly privatizovány prostřednictvím převodu bezplatných akcií  zaměstnancům a tím pádem neměly povinnost udržet programy v jazycích národnostních menšin. V  Nišské televizi  tento druh programů dostal podporu přes projekty Ministerstva kultury ale po dokončení projektu programy byly zrušeny.     

V Radio Subotici uplně změnily programový rozvrh tak, že se příspěvky v různých jazycích mění běchem trvání programu. 
Ve sledovaných mediích program se vysílá ve 12 jazycích. O něco více než půlka, 15 medií, má program v jednom jazyce národnostních menšin, tři vysílají ve dvou jazycích, tři media mají programy ve třech a čtyřech jazycích. Rozsah vysílaného programu je přiliš nerovnoměrný – počinaje od těch kteří mají měsíčně jednohodinové programy, až po média která mají celodenní programy v jazycích národnostních menšin.  
Ze 29 sledovaných, 20 médií je v soukromém vlasnictví a šest vlastní zaměstanci který dostaly bezplatné akcie. Průzkum ukázal, že navzdory tomu že privatizace měla byt dávno dokončena, v Radio Preševu a RTV OK z Kovačici akce nebyle převedené zaměstancům. Taktéž, v tydeniku Nedeljne novine z Bačky Palanky privatizace bila přerušena a protože nikdo ze zaměstanců neměl právo na bezplatné akce patři pod ochranou Ministerstva hospodářství, se státním zastupcem kapitálu. 

Během privatizace přišlo ke koncentraci kapitálu. Tři majitele vlastní devět pozorovaných médií - Radoica Milosavljević čtyři (RTV Caribrod, RT Kruševac, TV Pirot a RTV Pančevo), Kopernikus Cable Network tři 
(TV Jagodina, TV Raška a RTV Šid), a Zoran Veličković je většinový majitel  dvě média (RTV Vranje a RTV Bujanovac). 

V obtížné materiální situaci ve které se nachazí lokalní medií, programové spolufinancování medialního obsahu pro většinu z nich je důležitým zdrojem příjmů. Všechna pozorovaná média obdržela prostředký na projekty, a to jak na soutěžích Pokrajinského sekretariátu pro kulturu, veřejnu informovanost a vztahy s náboženskými společnosti a Ministerstva kultury a informovaní, pro mediální obsah v jazycích národnostních menšin, jakož i na soutěžích obce o  spolufinancování mediálníh obsahu. Částka těchto prostředků byla docela různorodá. Některé média v pozorovaných letech nedostávaly prostředký pro  spolufinancování projektu (Sandžak TV siť 2017, RTV Preševo roku 2016 a 2018 a Radio Subotica roku 2016), zatímco např. RTV Pančevo v roce 2016 obdrželo 27.925.000 dinarů pro mediální projektý. Ze shromážděných údajů  vyplývá že počet zaměstananců ve sledovaných médiích je většinou stejný jako po privatizaci. Veliký odchod zaměstanců se uskutečnil před privatizaci, když značný počet zaměstanců bral odchodné. Po privatizaci byly poznamenaný odchody do důchodu, nebo nové zaměstnávaní, ale pouze jednoho nebo dva zaměstnance. 

Pozorovaná situace může být ohodnocená jako stagnace –  rozsah programu a počet zaměstanců jsou obdobný jako po privatizaci. Media s webovými stránkami zřidka v nich publikují obsah v jazycích národnostních menšin, občas se mohou najit pořady na YouTube portálu, a socíalní sítě nejsou dostatečné využivaný k propagaci obsahu v jazycích národnostních menšin.  Vzhledem k tomu, že jde především o pohraniční media, zřidkakdy máme přiklady spoluprace se státy přes hranici, což by přispělo k rozmanitosti těchto programu.  Spolupráce s Národními radami národnostních menšin se liší od případu k případu – od spolupráce která je dobrá až po uplně neuskutečněný kontakt. Příkladý spolupráce s nevladními organizacemi které se zabývají promlematikou národnostních menšin jsou velice vzacný.  

Základní problem těchto medii, jako vlastně většiny lokalních medií v Srbsku, je špatná finanční situace, která vede k odchodu odborních lidi z medií, nedostatku nového zaměstnávání a k neinvestování do technického vybavení.     

